مقالات

تفاوت سرامیک ، پرسلان و پرسلان های فول بادی

پرسلان های فول بادی
آیا زمانی که به سطح سرامیکی نگاه می کنید از خود سئوال کرده اید که تفاوت پرسلان و سرامیک در چیست ؟ و آنچه در مقابل شماست کدام نوع است ؟ پاسخ خیلی ساده است ، پرسلان ها یکی از انواع سرامیک هستند که از مواد خالص تر و پالایش شده تری تولید شده اند سرامیک ها از خاک سفید یا سرخ ، مخلوط شده با مواد معدنی دیگر و آب که در کوره تحت حرارت قرار گرفته ، بوجود می آید ، سرامیک ها معمولاً بدلیل تخلخل بدنه ، با لعاب ، غیر قابل نفوذ می شوند ، طرح و رنگی که در سرامیک هادیده می شود ، فقط در سطح آن است و بدنه آن ، به گونه دیگری است .کاشی های سرامیکی در کف و بدنه استفاده می شوند و برش آنها بسیار ساده تراز پرسلان ها ست . سرامیک های غیر پرسلانی معمولاً برای نقاطی که رفت و آمد کم یا متوسط دارند استفاده می شود و معمولاً جذب آب زیادی ، در حدود 4 درصد دارند ودر نتیجه آنها را غیر مقاوم در برابر یخ زدگی ، و در معرض سایش و خردشدگی قرار می دهد .
کاشی های سرامیکی در سطوح لعابدارو بدون لعاب ارائه می شوند.
سطوح لعابدار به سادگی تمیز می شوند و بوی تند و باکتری و مواد آلرژی زا را جذب نمی کنند . سرامیک های لعابدار بیشتر در معرض شکستگی بوده ، و به دلیل لغزندگی زیاد بیشتر برای دیوارها مناسب هستند ، در حالیکه سرامیک های غیر لعابدار برای کف و سطوحی که در آن آب جمع می شود مانند حمام ها مناسب هستند .

 

سرامیک های پرسلانی

از ماسه سنگ های نرم شده تهیه و بر خلاف سرامیک ها ، تحت فشار و حرارت خیلی بالا تولید می شوند و در نتیجه محصولی بسیار متراکم با جذب آب کمتر از 0.5 درصد تولید می شود .

 

پرسلان های فول بادی

بر خلاف سایر پرسلان ها در کل ضخامت محصول ، طرح و رنگ یکسانی دارند این امر عملاً آنها را غیر قابل نفوذ و مقاوم در برابر سایش کرده و برای کاربردهای مختلف اعم از مسکونی ، تا مراکز پر تردد تجاری ، اداری و صنعتی مناسب می باشند .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *