شرکت پارس نقش آویژه ارائه دهنده انواع سرامیک ضد اسید با بهترین کیفیت

سرامیک های ضداسید

سرامیک ضداسید محصولی بدون لعاب است که مقاومت بالایی در برابر مواد اسیدی ( بجز اسید هیدروفلوئوریک و اسید فسفوریک ) دارد. همچنین سرامیک های ضداسید در برابر ضربه و فشار بسیار محکم بوده و میزان جذب آب توسط آنها بسیار کم می باشد. رنگ بدنه این کاشی ها معمولا به رنگ سفید و طوسی و یا کرم می باشد و به شکل های مستطیل و مربع در بازار موجود می باشند. سرامیک های ضداسید معمولا به صورت صاف، عاجدار و یا سرامیک های لغزشی هستند که بسته به نیازتان می توانید آنها را انتخاب کنید.

سرامیک ضداسید

انواع سرامیک های ضد اسید

سرامیک ضداسید آزمایشگاهی: این سرامیک ها در برابر بیشتر اسیدهای صنعتی مقاوم هستند. سرامیک های ضد اسید آزمایشگاهی در برابر ضربه و فشار مقاومت بالایی دارند و به راحتی شسته می شوند. این سرامیک ها به دلیل اینکه در محیط های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند می بایست دارای پایین ترین میزان لغزندگی باشند تا ایمنی محیط را بالا ببرند.

سرامیک ضداسید صنعتی: هنگام نصب این سرامیک ها باید حتما از ملات ضداسید استفاده گردد. در غیر اینصورت بند کشی ها فرسوده خواهند شد و مواد اسیدی به زیر سرامیک ها نفوذ خواهند کرد که این عامل باعث خراب شدن کاشی و سرامیک می شود. سرامیک های ضد اسید صنعتی در برابر اسید های هیدروفلوئوریک و اسید فسفریک و اسید صنعتی H4مقاوم هستند.

ملات ضد اسید

ملات های ضداسید که جهت نصب کاشی و سرامیک های ضداسیدی به کار می روند خاصیتی مشابه سرامیک های ضد اسید دارند. همین عامل باعث می شود تا بند کشی مقاوم باشد و فرسوده نشوند. به این دلیل اگر بند کشی ها مقاوم نباشند و فرسوده شوند مواد اسیدی به زیر سرامیک ها نفوذ خواهند کرد و سبب تخریب آنها خواهد شد.
علاوه بر ملات های ضد اسید سیلیکاتی، اپوکسی، فوران، پلی استر و وینیل استر که کاربرد فراوانی دارند، ملات سیلیکات پتاسیم نیز برای کارهای تخصصی استفاده می شود. ملات ضد اسید از رزین ها (که طی واکنش های شیمیایی خشک می شوند) و پر کننده های سیمانی با سختی، مقاومت شیمیایی و انعطاف پذیری خوب تشکیل شده که با نام ملات سیمانی نیز متداول هستند. به کارگیری این ملات ها آسان بوده و زمان گیرایی آن ها نیز کوتاه است.

نصب و بندکشی سرامیک های اسیدی

1-یکی از نکاتی که هنگام نصب کاشی و سرامیک های اسیدی باید به آن توجه کرد استفاده از ملات ضد اسید مناسب و استاندارد می باشد. به این دلیل که ملات های عادی پس از مدتی به زیر سرامیک ها نفوذ می کنند و باعث لق شدن و شکسته شدن سرامیک ها می شوند.

2-اجرای بند کشی سرامیک ضداسید و پر کردن کامل بند ها توسط ملات ضداسید باعث جلوگیری از ورود مواد اسیدی در لای درز کاشی و سرامیک می شود.

سرامیک ضد اسید
سرامیک ضد اسید

کاربردهای سرامیک و کاشی ضداسید

سرامیک های ضداسید با توجه به ساختار مقاومی که دارند، در محیط هایی که در معرض مواد شیمیایی یا اسیدی هستند کاربرد بیشتری دارند. از جمله محیط هایی که از سرامیک های ضداسید در آن ها استفاده می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

» صنایع دارویی؛
» صنایع الکترونیک؛
» صنایع بیو تکنولوژی؛
اتاق باطری، اتاق کنترل؛
» اتاق های فوق استریل؛
» قابل استفاده در اماکن عمومی؛
» تجهیزات، لوله ها و دود کش های صنعتی؛
» دیوار، کف و سکوی آزمایشگاه های شیمی؛
» مناسب جهت استفاده در محیط های اسیدی؛
» مناسب جهت استفاده در کف و دیوار های سالن های صنعتی؛
» مناسب جهت استفاده در حوضچه های اسید و مواد شیمیایی؛
» مناسب جهت استفاده در محیط هایی که در معرض بوی بد هستند؛
» مناسب برای استفاده در صنایع غذایی، کارخانه های تولید محصول لبنی، کارخانه های کنسرو سازی و….

ویژگی های سرامیک ضداسید

مواد به کار برده شده در ساخت سرامیک های ضداسید به گونه ای است که مقاومت و طول عمر این نوع سرامیک ها را در محیط های اسیدی نسبت به محیط های قلیایی بیشتر کرده است. این در حالی است که سرامیک های ضداسید در محیط های قلیایی نیز مقاوم هستند؛ ولی بهتر است برای محیط های قلیایی از کاشی های سرامیکی ضداسیدی که بر پایه ی کربن ساخته شده اند، استفاده شود.

ویژگی های شیمیایی

ویژگی های شیمیایی سرامیک ضد اسید طبق استاندارد ملی به شماره 3051 به خاطر استحکام بالا و مقاومت در برابر اسیدها (به جز HF یا اسید فلوریک که حلال شیشه می باشد) مورد توجه بوده و لازم به ذکر است که الزامی نیست که سرامیک ضد اسید در برابر مواد قلیایی ازخود مقاومت نشان دهد.
مواد به کار برده شده در ساخت سرامیک های ضداسید به گونه ای است که مقاومت و طول عمر این نوع سرامیک ها را در محیط های اسیدی نسبت به محیط های قلیایی بیشتر کرده است. این در حالی است که سرامیک های ضداسید در محیط های قلیایی نیز مقاوم هستند؛ ولی بهتر است برای محیط های قلیایی از کاشی های سرامیکی ضداسیدی که بر پایه ی کربن ساخته شده اند، استفاده شود.

ویژگی ظاهری سرامیک ضد اسید

در ابعاد و اندازه این نوع کاشی محدودیتی خاصی وجود ندارد و می تواند بر حسب نیاز و کاربرد تولید شود. اما یک کاشی سرامیک ضد اسید ( و یا معمولی) داری ویژگی های زیر است.

» عمود بودن اضلاع: اضلاع مستطیل سرامیک باید بر هم عمود و گونیا باشند.
» سطح کاملا صاف: سطح کاشی هیچ گونه برآمدگی، تابیدگی یا خمی نداشته باشد.
» مستقیم بودن اضلاع: اضلاع سرامیک ضد اسید، مستقیم بوده و هیچ گونه انحرافی نداشته باشند.

سرامیک ضد اسید
سرامیک ضد اسید

مزایای سرامیک ضداسید

» میزان جذب آب و رطوبت سرامیک های ضداسید بسیار کم است، همین امر از یخ زدگی این نوع سرامیک جلوگیری می کند.
» به دلیل مواد به کار برده شده در ساخت این نوع از سرامیک، مقاومت بالایی در برابر مواد اسیدی دارند.
» مقاومت مکانیکی بالای سرامیک های ضداسید باعث شده است این نوع سرامیک، استحکام و مقاومت بالایی در برابر حرارت و سایش داشته باشند.

شکل و اندازه سرامیک های ضداسید

کاشی و سرامیک ضداسید معمولا به شکل مستطیل و در ابعاد مختلف موجود می باشند. استاندارد تلورانس ابعاد کاشی و سرامیک ضداسید 0.5 درصد است ولی تلورانس ابعادی کاشی های سرامیکی ضداسید که هندسه ی مخصوصی دارند، تا حدود 2 درصد نیز متغیر است.

ضخامت سرامیک های ضداسید

ضخامت کاشی های سرامیکی ضداسید محدودیتی ندارد ولی معمولا در حدود 20 تا 25 میلی متر می باشد. نکته ای که در رابطه با ضخامت سرامیک های ضداسید وجود دارد این است که برجستگی های موجود در پشت سرامیک های ضداسید نیز بخشی از ضخامت این نوع سرامیک می باشد.

شرکت پارس نقش آویژه با توجه به تخصص کارشناسان خود در زمینه طراحی، شما را در زمینه ترکیب و چیدمان کاشی یاری میدهند.

02188057543 _ 02188065195 _ 02188619039

نکات مهم در انتخاب سرامیک های اسیدی

» در مکان هایی که امکان کثیف شدن سرامیک ها بالاست برای جلوگیری از به چشم آمدن کثیفی ها از سرامیک های ضداسید دانه قرمز استفاده کنید.
» ضخامت بند بین کاشی ها 2 تا 5 میلی متر باشد.
» در مکان هایی که احتمال لیز خوردن افراد وجود دارد از سرامیک های ضداسید عاج دار استفاده کنید.
» سطح زیر سرامیک ها با ملات مخصوص ضداسید پر شود.

قیمت سرامیک ضد اسید

برای اطلاع از قیمت سرامیک ضد اسید می توانید با کارشناسان شرکت پارس نقش آویژه، تماس بگیرید. در ضمن برای کسب اطلاعات دقیقتر در رابطه با قیمت کاشی ضد اسید بهتر است قبل از دریافت مشاوره از کارشناسان، نسبت به مشخصات دقیق کاشی مورد نیاز خود اطلاعات کامل داشته باشید؛ مانند ابعاد کاشی ضد اسید، رنگ و طرح احتمالی مورد نظر و …
کارشناسان پارس نقش، جهت راهنمایی دقیق تر شما در خرید سرامیک ضد اسید، نیازمند دریافت اطلاعاتی هستند. به عنوان مثال کاشی ضد اسید برای بیمارستان متفاوت از همان نوع کاشی برای محیط صنعتی یا تولیدی است. به همین ترتیب برای محل مسکونی و خانوادگی نیز باید نوع دیگری از کاشی ضد اسید خریداری کنید.

نکات مهم برای نصب سرامیک ضداسید

» قبل از نصب سرامیک ضداسید باید از زیرسازی اصولی سطح مورد نظر اطمینان حاصل کرد؛
» از چسب های ضداسید یا ملات مناسب برای نصب سرامیک استفاده شود؛
» به هنگام استفاده از چسب، ملات و بندکشی مخصوص کاشی های سرامیکی ضداسید، باید به دستورالعمل ها و توصیه های سازنده آن ها توجه داشت؛
» برای نصب کاشی های سرامیکی حتما از بندکشی استفاده شود. حداقل بند باید متناسب با سایز کاشی بین 3 الی 5 میلی متر باشد؛
» زمان سفت شدن و گیرش چسب و ملات بسیار کم است، پس باید هنگام چسباندن سرامیک دقت داشت. در صورت خطا در نصب، جداسازی سرامیک امکان پذیر نمی باشد؛
» بندکشی باید به نحوی انجام شود که منجر به لق شدن کاشی و سرامیک نشود؛
» برای بندکشی باید از خمیر مخصوص ضداسید استفاده شود؛
» برای سفت شدن و گیرش ملات نیز باید از چسب اپوکسی استفاده کرد؛
» از خمیر مخصوص بندکشی کاشی های سرامیکی ضداسید باید به گونه ای استفاده شود که هیچ گونه منفذی باقی نماند.

باید در نظر داشت که کاشی سرامیک ضد اسید عمدتا در محیط های صنعتی استفاده می شود. از آن جا که محیط های صنعتی (کارخا نه ها، کارگاه ها و…) محیط های پر رفت و آمدی هستند، کفپوشی که به کار می رود باید کمترین حد لغزندگی را داشته باشد که باعث لیز خوردن کارکنان نشود؛ لیز خوردن کارکنان در در کنار ابزارهای صنعتی ممکن است سبب بروز صدمات جبران ناپذیری گردد. پس استفاده از سرامیک آجدار برای ایمنی هر چه بیشتر، ضروری است.
بدیهی است که در محیط های صنعتی، عوامل کثیف کننده بیشتری در فضا باشند که خود موجب آلودگی بیشتر کفپوش می شود. پس بهتر است از کفپوش هایی استفاده کرد که لکه ها و کثیفی ها را تا حد زیادی پوشش می دهند. سرامیک های ضد اسیدی، تا حد قابل توجهی این ویژگی را دارند و این یکی از دلایل مهم برای استفاده از آن ها در محیط های صنعتی است.
نکته مهم دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که همه کاشی های سرامیکی ضد اسید، در برابر هر نوع اسیدی هم مقاوم نیستند. سرامیک های ضد اسید که بر پایه کربن نیستند، در برابر اسید فسفریک و اسید هیدروفلوئوریک مقاومتی ندارند و در اثر برخورد با این دو اسید، دچار خوردگی می شوند. پس باید توجه کنید که اگر در محیط کاری از این دو ماده استفاده می کنید، حتما سرامیک ضد اسید بر پایه کربن خریداری نمایید.

سرامیک ضد اسید
نتیجه گیری

سرامیک های ضداسید به دلیل تحمل فشار و مقاومت بالایی که در برابر مواد اسیدی دارند در کارگاه ها، مکان های پر رفت و آمد، کارخانه های تولیدی و … به کار برده می شوند. نوع دیگر این سرامیک به دلیل داشتن سطح عاج دار و جذب پایین آب، از لیز شدن کف جلوگیری می کند و بیشتر برای کف استخر ها و آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. سرامیک های ضداسید در ابعاد مختلف با اشکال مستطیل و مربع قابل استفاده برای کف و دیوار هستند.

مقاومت بالای این نوع سرامیک ها به همین دلیل در محیط های پر رفت و آمد، کارگاه ها و مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت پارس نقش آویژه همواره در تلاش است تا انواع سرامیک های ضداسید با بهترین کیفیت را در دسترس مشتریان خود قرار دهد.

کاشی های ضد اسید به چه شکلی می باشند؟

کاشی های ضد اسید معمولا به شکل چهارگوش(مربع و یا مستطیل ) می باشند. اما کاشی های دیگری هم وجود دارند که به شکل های دیگری موجود می باشند اما می بایست کلیه ویژگی های استاندارد کاشی های ضد اسید را داشته باشند.

سرامیک های ضد اسید در چه محیط هایی قابل استفاده هستند؟

سرامیک های ضد اسید در محیط های آزمایشگاهی و اماکنی که با مواد شیمیایی و اسیدی سرو کار دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

سرامیک های ضد اسید در چه ابعادی موجود می باشند؟

از این نظر محدودیت خاصی وجود ندارد و این سرامیکها در ابعاد مختلف موجود می باشند.