مقالات

چسب کاشی

چسب کاشی

امروزه با روی کار آمدن محصولات و فن آوری جدید، بسیاری از مصالح جدید جایگزین مصالح قدیم شده اند. این مصالح علاوه بر آنکه جوابگوی نیازهای جدید درصنعت ساختمان هستند، در عملکرد بهتر ساخت و ساز نقش بسزایی  دارند.

مزایای خرید چسب کاشی

در گذشته کار نصب و تراز کردن کاشی ها کار زمان بر و دشواری بود. برای نصب کاشی باید گذشته از وقت زیادی که باید برای آماده کردن بستر محیط مورد نظر برای نصب کاشی صرف می شد، حجم زیادی از شن، سیمان و یا ماسه برای تهیه ملات مورد نظر برای چسباندن کاشی یا سرامیک به سطح بستر نیز مورد نیاز بود. روش سنتی برای نصب کاشی، به دلیل سختی هایی که به آن اشاره شد، امروزه دیگر طرفداران کمی دارد. البته ناگفته هم نماند که در مواردی استفاده از چسب کاشی برای نصب سرامیک در بعضی از محیط ها امکان پذیر نیست و یا حداقل برای استفاده از چسب کاشی باید بستر و زیرسازی های مخصوصی انجام شود.

چسب کاشی

دلایل خرید چسب کاشی

همانطور که در مقدمه هم اشاره شد، استفاده چسب کاشی و یا چسب سرامیک، شماری از مزایا و نکات مثبت را وارد صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار کرد. همانطور که اشاره شد در گذشته برای نصب کاشی مجبور به انجام عملیات ساختمانی بر روی محیط مورد نظر، زیرسازی، انتقال مصالح ساختمانی، مانند شن، ماسه و سیمان به محل بودیم و همین مورد کار نصب کاشی را سخت کرده بود.

چسب کاشی

کاربری آسان

از طرف دیگر در شرایطی شخصی مایل به تعویض کاشی های قدیمی با کاشی های جدید و مدرن است. این مورد می تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ مانند: قدیمی شدن کاشی های قبلی منزل، شکستن کاشی ها، تغییر دکوراسیون و ترکیب رنگی محیط و دلایل دیگر. تحت این شرایط، استفاده از کاشی های جدید و جابه جا کردن آن ها با کاشی قدیمی، در صورتی که از روش قدیمی استفاده کنیم، بسیار سخت خواهد بود. زیرا در روش سنتی باید ابتدا با استفاده از ابزارها و عملیات ساختمانی کاشی قدیمی را تخریب و با زیرسازی مجدد، بار دیگر با استفاده از شن، ماسه و سیمان، کاشی های جدید را در بستر مورد نظر نصب می کردیم.
اما با ورود چسب کاشی به صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی، دیگر تمامی سختی ها و دشواری های قبلی در این مورد برطرف شد. در نصب سرامیک با استفاده از چسب کاشی، دیگر نیازی به تخریب سازه ها و کاشی های قبلی محیط نیست و می توان تنها با استفاده از چسب کاشی، تمامی کاشی های مورد نیاز محیط را بر روی سرامیک های قبلی چسباند. بنابراین دیگر مانند گذشته مجبور به ریخت و پاش، صرف وقت و زمان زیاد، کثیف کاری و .. نخواهد بود.

کاهش وزن ساختمان

اما فواید استفاده از چسب کاشی تنها به مزایای اقتصادی و موارد دیگر خلاصه نمی شود؛ بلکه چسب سرامیک در بسیاری از موارد به عنوان عایق گرما و سرما عمل می کند و همچنین وزن کمتری نیز نسبت به ماسه، سیمان یا غیره دارد و باعث کمتر شدن وزن کلی ساختمان می شود. بنابراین با به کار بردن چسب سرامیک در نصب کاشی با یک تیر دو نشان زده اید: صرفه جویی در هزینه ها و تکمیل پروژه ساختمانی بهینه.

زیبایی چیدمان

در هنگام خرید چسب کاشی پرسلانی بسیاری نگران خشک شدن چسب کاشی در فاصله ریختن و مرتب کردن آن بر روی سطح تا جایگذاری کاشی ها هستند. اما فرمولاسیون جدید چسب سرامیک به گونه ای است که با زمان بندی بهینه، فرصت کافی را در اختیار تکنسین های نصب سرامیک می گذارد تا با چیدن کاشی ها در کنار یکدیگر بهترین خروجی را به لحاظ تناسب چیدمان و زیبایی به دست دهد.

استفاده از چسب کاشی مقرون به صرفه است

با توجه به نوسانات جدی و فاحش قیمت مصالح ساختمانی در سال ها و روزهای اخیر، به حداقل رساندن مصرف مصالحی مانند سیمان، ماسه و … می تواند کاهش قابل توجهی در هزینه های تکمیل پروژه های ساختمانی به وجود آورد. یکی از مراحل تکمیل پروژه، نصب کاشی و سرامیک است که در صورت پیش گرفتن روش سنتی، مقدار زیادی سیمان، ماسه، آب و مصالح دیگر را مصرف خواهد کرد. اما با استفاده از چسب کاشی، مخصوصا در پروژه های بزرگ، هزینه های تمام شده تکمیل پروژه به نحو قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

چسب کاشی

شرکت پارس نقش آویژه با توجه به تخصص کارشناسان خود در زمینه طراحی، شما را در زمینه ترکیب و چیدمان کاشی یاری میدهند.

02188057543 _ 02188065195 _ 02188619039

انواع چسب کاشی

ملات نازک

در تولید این نوع چسب سرامیک از سیمان پرتلند استفاده شده است. در مصرف این چسب باید قبل از اعمال آن بر روی سطح آن را با آب یا افزودنی های مثل اکریلیک ترکیب کنید؛ البته در بعضی موارد کارخانه مربوطه در روند تولید افزودنی های لازم را پیشاپیش با ملات نازک مخلوط می کند که در این صورت دیگر نیازی به ترکیب افزودنی جدید توسط مصرف کننده نخواهد بود.

چسب پلیمری

این چسب از ترکیب رزین های اکریلیکی، مواد معدنی و سایر افزودنی ها حاصل می شود. این نوع چسب کاشی وزن بسیار کمی و در نتیجه تاثیر بسزایی در کاهش وزن مرده ساختمان دارد.

چسب اپوکسی

این نوع چسب سرامیک، مقاوم ترین نوع در میان انواع چسب های سرامیک محسوب می شود. ترکیب این نوع چسب ها شامل رزین های اپوکسی است. قدرت چسبندگی این نوع چسب ها به اندازه ای است که آن را مناسب استفاده در محیط های مرطوب و در برابر مواد شوینده شیمیایی مقاوم می سازد.

چسب پیش ترکیب

در ترکیب این چسب از نوعی ماده آلی به نام بنه استفاده می شود. بنه از ترکیب شیمیایی لاتکس و نفت خام به دست می آید و علاوه بر استفاده از آن در تولید چسب سرامیک، در صنعت مصارف بسیار زیاد دیگری دارد.

کاربرد های چسب کاشی

انواع روان کننده های بتن ،تندگیر و کند گیرهای بتن که در امر بتن ریزی  در هوای سرد و گرم ضامن کیفیت بتن هستند و یا انواع چسب های ساختمانی با قابلیت های متفاوت، برای نصب انواع پرسلانها نمونه هایی از مواد شیمیایی جدید هستند که امکان ساخت و ساز با کیفیت تر و ماندگار تر را ایجاد می کنند. عایق های رطوبتی جدید، جایگزین عایق بندی با قیرگونی شده که علاوه بر اجرای تمیزتر و بی دردسرتر، امکان آب بندی استخرها ، مخازن ، تصفیه خانه ها ، بام ها و سرویس های بهداشتی را فراهم می آورند. به عبارت دیگر می توان گفت فرآورده های شیمیایی در صنعت ساختمان گام بزرگی است بسوی ساخت و ساز با کیفیت تر.

چسب کاشی

چسب سرامیک و زیرسازی بستر

سطحی که می خواهید با استفاده از چسب بر روی آن کاشی را نصب کنید، باید شرایط خاصی داشته باشد. پیش از هرچیز سطح مورد نظر باید از هرگونه گرد و غبار و ذرات چربی پاک شده باشد. در صورتی که در سطح مورد نظر، اعم از دیوار و یا کف ساختمان، هر گونه آثاری از قیرگونی، آسفالت و مصالح دیگر وجود داشته باشد باید پیش از اعمال چسب سرامیک و نصب کاشی به وسیله پرایمر از سطح دیوار یا کف جدا شود.
برای چسباندن کاشی به سطوح مرطوب عجله نکنید. تا جایی که ممکن است صبر کنید تا سطح مورد نظر خشک شود و سپس با اعمال چسب بر روی تمامی نقاط سطح می توانید به نصب کاشی ها اقدام کنید. البته به این دلیل که خشک شدن چسب بر روی سطوح مرطوب بیشتر طول می کشد، برای کوتاه کردن زمان خشک شدن، هنگام نصب کاشی باید فشار مضاعفی بر روی آن وارد آورید.

پارس نقش آویژه

مجموعه پارس نقش آویژه با بیش از سی سال تجربه در زمینه تامین خدماتی مانند خرید سرامیک و کاشی، مفتخر به ایفای نقش، هر چند کوچک، در تکمیل هر چه بهتر پروژه های عمرانی است. پارس نقش آویژه با شناسایی و همکاری با برترین مجموعه های داخلی و بین المللی تولیدکننده مصالح ساختمانی، سعی در ارتقای کیفی پروژه های ساختمانی با تامین محصولات باکیفیت دارد.
برای ارتباط با کارشناسان ما می توانید با شماره تلفن هایی که در سایت درج شده است، تماس حاصل نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *