مقالات

انتخاب کاشی بین کابینتی مناسب

کاشی بین کابینتی

انتخاب کاشی بین کابینتی مناسب تاثیر بسزایی در نمای آشپزخانه ها دارد. امروزه با نصب کابینت های زیبا و شیک که قیمت بالایی نیز دارند بهتراست با انتخاب  کاشی بین کابینتی مناسب، بهترین طراحی و اجرا را در آشپزخانه های خود داشته باشیم. زمانی که همه لوازم آشپزخانه ظاهری زیبا و هماهنگ داشته باشند آن گاه می توان گفت کار طراحی و دکوراسیون آشپزخانه به نتیجه مطلوبی رسیده است.

کاشی بین کابینتی چیست؟

کاشی های بین کابینتی کاشی های نسل جدیدی هستند که فضای دیوار خالی بین کابینت های آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی را پر می کنند. امروزه این نوع خرید کاشی و سرامیک بین کابینتی و نصب کاشی بسیار متداول شده است. این نوع کاشی ها در طرح ها، رنگ ها و با کیفیت بالا در بازار موجود هستند. تنوع طرح ها و رنگ های کاشی های بین کابینتی به قدری زیبا و خلاقانه است که نصب کاشی تاثیر بسزایی بر روی ظاهر آن مکان (آشپزخانه، سرویس بهداشتی و غیره) می گذارد. کاشی های بین کابینتی از نظر طرح، رنگ، ابعاد، جنس و لعاب دارای تنوع بسیار زیاد هستند.

انواع کاشی بین کابینتی

کاربرد کاشی ها در گذشته صرفا پوشاندن دیوار و محافظت از دیوار در برابر چربی ها و لکه های روغن، آب و غیره بوده است. اما امروزه ظاهر آشپزخانه ها خیلی مهم بوده و تاثیر بسزایی بر روی ظاهر نمای داخلی منازل می گذارد. با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن کابینت های زیبا، مدرن و مجلل نیاز به خرید کاشی و سرامیک های زیبا و باکیفیت هم  بیشتر احساس می شود. نصب کاشی نیز کار بسیار مهمی است. هر چه کار نصب تمیزتر باشد ظاهر آشپزخانه نیز تمیزتر و شیک تر خواهد بود. شرکت های بسیاری مانند پارس نقش آویژه دارای نمایندگی فروش انواع کاشی های بین کابینتی هستند.

کاشی بین کابینتی استیل

انتخاب کاشی بین کابینتی مناسب

این نوع از کاشی ها از جنس فلز ضدزنگ ساخته می شوند. جنس آنها اصولا از آلومینیوم است. ورق های نازک و باکیفیتی هستند که با چسب و نوعی پیچ بر روی دیوار نصب می شوند. نصب کاشی به راحتی انجام می شود. در صورت تمیز کردن بسیار براق می شوند، اما نگهداری آن ها کمی سخت است زیرا جای لکه ها، خراش و حتی اثرانگشت به وضوح روی آن ها می ماند و می بایست مرتبا با دستمال مناسب تمیز شوند.در ضمن در برابر حرارت و آب مقاوم هستند.

انتخاب کاشی بین کابینتی مناسب چینی و سرامیکی

این نوع از کاشی ها بیشترین کارایی را دارند. امروزه شاهد طرح ها و رنگ های بسیار متنوع و زیبایی در این نوع از کاشی ها هستیم. کاشی پرسلان کف و دیوار و بین کابینتی از کیفیت و مقاومت بسیاری برخوردارند که با چسب سرامیک پرسلان بر روی دیوار نصب می شوند. چسب سرامیک پرسلان متریالی کاربردی و مناسب برای چسباندن کاشی های پرسلان هستند.

کاشی بین کابینتی آینه ای و شیشه ای

این نوع از کاشی ها بسیار ساده و شیک هستند. افراد علاقه مند به لوازم شیشه ای و آینه ای استقبال بسیاری از این نوع کاشی می کنند. انتخاب کاشی بین کابینتی مناسب و هماهنگ با کابینت، فضای جذاب و زیبایی را خلق می کند. کاشی های بین کابینتی آینه ای و شیشه ای عمر بالایی دارند. نصب آسانی داشته و تمیز کردن آن ها با یک دستمال مناسب و شیشه پاک کن بسیار سریع انجام می شود.

انتخاب کاشی بین کابینتی مناسب

انتخاب کاشی بین کابینتی مناسب پنل گچی

بر روی این نوع کاشی بین کابینتی می توان طرح های مختلفی را پیاده سازی کرد. این نوع از کاشی ها بسیار راحت نصب می گردند. نگهداری از آن ها نیز راحت است.

کاشی بین کابینتی لمینیتی

این نوع کاشی ها، کاشی های به روزی هستند که ظاهری شبیه به چوب دارند. علاقه مندان به طرح چوب می توانند از این کاشی ها بین کابینت آشپزخانه یا هر مکان دیگری استفاده کنند. این کاشی ها مناسب سلایقی هستند که دوست دارند دکور و فضای آشپزخانه آن ها جلوه ای طبیعی داشته باشد.

انتخاب کاشی بین کابینتی مناسب گرانیتی

این کاشی ها از جنس گرانیت هستند. در دو مدل مات و براق به بازار عرضه می شوند. بسیار مرغوب و با کیفیت هستند. تنوع زیادی داشته و دوام بالایی دارند.

کاشی بین کابینتی کامپوزیتی

کاشی بین کابینتی کامپوزیتی عموما از رزین و مواد معدنی ساخته می شوند. بسیار انعطاف پذیر در نوع شکل دهی (در زمان ساخت)هستند. نصب کاشی کامپوزیتی نیاز به دقت و تجربه دارد که بهتر است پس خرید کاشی و سرامیک کامپوزیتی از افراد مجرب در حوزه نصب کاشی کمک گرفت. این کاشی ها در برابر حرارت مقاومت زیادی ندارند.

نصب انواع کاشی بین کابینتی

همان طور که در قسمت قبل به طور خلاصه در مورد انواع کاشی بین کابینتی و نصب آن ها صحبت شد، باید گفت هر نوع کاشی نیازمند نوع نصب مخصوص به خود است. مثلا در انتخاب کاشی پرسلان کف و دیوار و یا بین کابینتی می بایست چسب سرامیک پرسلان خریداری شده و با روشی منحصر به فرد شروع به نصب کاشی بین کابینتی کرد. یا اینکه نصب کاشی کوارتزی بسیار سخت بوده و نیاز به کمک یک نصاب ماهر خواهد داشت.

چسب کاشی پرسلانی را می توان از فروشگاه های معتبر و یا نمایندگی ها و شرکت های فروش کاشی پرسلان کف و دیوار، مانند شرکت پارس نقش آویژه خریداری کرد تا از کیفیت آن مطمئن بود.

کاشی بین کابینتی کوارتزی

جنس این کاشی ها از سنگ کوارتز بوده که با مخلوط چسب رزین تولید می گردند. بسیار سخت و مقاوم هستند. دارای رنگ بندی زیادی می باشند. نصب کاشی کوارتزی نیازمند تجربه و دقت بسیار است. بنابراین برای نصب کاشی کوارتزی از نصاب مجرب کمک بگیرید.

با توجه به انواع کاشی های بین کابینتی که معرفی گردید انتخاب کاشی بین کابینتی برای شما راحت تر خواهد شد. زیرا با توجه به نوع دکوراسیون آشپزخانه و هر مکان دیگری، می توانید بهترین آن ها را از لحاظ نوع جنس، طرح، کاربرد، ویژگی ها و قیمت انتخاب و خرید کاشی و سرامیک بین کابینتی را انجام دهید.

جمع بندی

انتخاب کاشی بین کابینتی مناسب در ظاهر آشپزخانه بسیار موثراست. به همین دلیل برای انتخاب کابینت و کاشی بین کابینتی می بایست نهایت دقت و سلیقه را به خرج داد تا با در کنار هم قرار گرفتن این دو فاکتور، به آشپزخانه ظاهری زیبا و شیک بخشید. انتخاب و خرید کاشی بین کابینتی مناسب باعث ایجاد یک هارمونی درست با توجه به علم طراحی دکوراسیون می شود که توجه هر شخصی را نسبت به جلوه ای که به منزل می بخشد، جلب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *