مقالات

سرامیک سه بعدی چیست؟

سرامیک سه بعدی چیست

امروزه شاهد پیشرفت علم و تکنولوژی در هر زمینه ای هستیم. از به روز ترین لوازم و قطعات الکترونیکی گرفته تا لوازم مختلف منزل، ساختمان های مدرن، تجهیزات و وسایل رفاهی که در هر حوزه ای از کار و زندگی از آن ها استفاده می کنیم. مقاله امروز ما مربوط به مصالح باکیفیت، زیبا و مقاوم ساختمان سازی است.

درست متوجه شدید! سرامیک سه بعدی یکی از مصالح تاثیرگذاری است که نمای بیرونی انواع ساختمان های شهر و دکور داخلی منازل، مکان های اداری و تجاری، رستوران ها، مطب ها و مکان های بسیار دیگر را به طرز چشمگیری زیبا کرده است.

سرامیک سه بعدی نسل جدید انواع کاشی و سرامیک است که با تلفیقی از خلاقیت و علم، ظاهری مدرن، شیک، زیبا و با کیفیت را به محیط اطراف ما هدیه داده است. کاشی سه بعدی و سرامیک سه بعدی امروزه مورد استفاده در همه مکان ها بوده و منطبق با سلایق مختلف هستند. خرید کاشی و سرامیک  یکی از قسمت های مهم در فرایند ساختمان سازی و بازسازی انواع ساختمان ها و منازل است که شرکت پارس نقش آویژه قصد دارد در این مقاله به معرفی خرید و نصب کاشی سه بعدی بپردازد تا راهنمایی برای خرید کاشی سه بعدی شما باشد.

چرا خرید سرامیک سه بعدی؟

نوعی کاشی با سطح صاف است که اگر کمی از دور به آن نگاه کنید متوجه نوعی برجستگی در آن خواهید شد. با توجه به نوع طرحی که بر روی آن نقش بسته به راحتی مفهوم آن را درک خواهید کرد. مثلا انواع سرامیک سه بعدی با طرح ها و نقش های بسیار وجود دارد. برای درک بهتر آن ها نمونه ای از طرح های خاص آن را مثال می زنیم. یکی از طرح های آن می تواند تصویری از یک گرداب باشد. با نصب سرامیک سه بعدی طرح گرداب در کف یک مکان به وسیله چسب کاشی پرسلانی و یا ملات، لحظه ای که وارد آن مکان می شوید احساس خواهید کرد که درون یک گرداب قرار گرفته اید. حتی ممکن است در ابتدا حالت سرگیجه ای نیز به شما دست دهد. اما این همان ظرافت و دقت در طرح و رنگ است که موفق شده با خطای دید چشمان شما، یک گرداب واقعی به نظر برسد.

سرامیک سه بعدی چیست

مزایای کاشی سه بعدی

» خرید کلاشی و سرامیک سه بعدی فضای مورد نظر را لوکس تر و فانتزی تر می کند.
» نصب کاشی سه بعدی بسیار راحت است. به طوری که کاشی پرسلان کف و دیوار را می توانید با چسب کاشی پرسلانی و یا ملات (مناسب برای کاشی سه بعدی معمولی) نصب کنید.
» نصب سرامیک سه بعدی بسیار راحت است.
» این نوع کاشی فضای مورد نظر را متفاوت تر می کند. بنابراین مناسب افرادی است که سلیقه های خاص داشته و قصد دارند دکور داخلی و یا حتی بیرونی ساختمان خود را متفاوت تر کنند.
» کاشی های سه بعدی موجود در بازار بسیار متنوع و دارای استحکام زیادی هستند.
» این نوع کاشی، دوام بالایی دارد.
» کاشی سه بعدی در نگاه اول توجه همه را به خود جلب می کند. بنابراین طرح های متنوع و مختلف آن مناسب برای هر مکانی مخصوصا مکان های تفریحی است.

معایب کاشی سه بعدی

» قیمت کاشی سه بعدی ممکن است از کاشی های دیگر بیشتر باشد گرچه شرکت پارس نقش آویژه همیشه قیمت مناسب و مقرون صرفه ای را برای مشتری در نظر می گیرد.
» نصب سرامیک سه بعدی در عین راحتی نیاز به کمی دقت دارد. اگر قرار بر استفاده از چسب برای نصب کاشی باشد خرید چسب کاشی بسیار مهم است و ممکن است کمی هزینه بر از نصب کاشی به وسیله ملات باشد.
» انتخاب طرح در خرید کاشی و سرامیک سه بعدی بسیار سخت است.
» انتخاب طرح سه بعدی و مکان مورد نظر جهت نصب کاشی ممکن است کمی دشوار باشد بنابراین متناسب با مکان مورد نظر طرح را انتخاب کنید.

فرایند تولید سرامیک سه بعدی

در فرایند ساخت سرامیک سه بعدی ابتدا باید نوع کاشی اعم از کاشی معمولی و یا کاشی و سرامیک کف و دیوار را انتخاب کنید. سپس سایز مورد نظر را جهت نصب کاشی در مکان مورد نظر انتخاب کنید. حال نوبت به جستجو و گزینش تصویر و یا طرح مورد نظر شماست. این تصویر انتخابی بر روی کاشی مورد نظر با استفاده از دستگاه های دیجیتالی و به روز چاپ می شود. کیفیت چاپ تصاویر بر روی سرامیک سه بعدی بسیار بالا خواهد بود. پس از چاپ طرح یک لایه شیشه بسیار شفاف و مرغوب را بر روی کاشی می چسبانند به طوری که اصلا قابل تشخیص نباشد. پس از این مرحله سرامیک سه بعدی وارد کوره شده و مجددا پخته می شود. سپس آماده و روانه بازار می گردد.

سرامیک سه بعدی چیست

نصب سرامیک سه بعدی

خرید چسب کاشی مرغوب در فرایند نصب سرامیک سه بعدی بسیار مهم است. هر چه جنس چسب کاشی پرسلان  و یا معمولی خوب و باکیفیت باشد فرایند نصب نیز بسیار تمیز و با سرعت بالا اتفاق خواهد افتاد. بنابراین خرید چسب کاشی  را از فروشگاه های معتبر و یا کاشی فروش های مجاز انجام دهید.

چسب سرامیک پرسلان چسب بسیار مرغوب دارای برندهای مختلفی است که کار کاشی کاری را بسیار حرفه ای و تمیز جلوه می دهد. در نصب سرامیک سه بعدی باید ظریف کاری های دقیقی صورت گیرد تا کوچکترین فاصله و بندی بین کاشی ها ایجاد نشود. در این صورت تصویر سه بعدی کیفیت خود را از دست خواهد داد. حتما از بندهای یکسان کننده کاشی در زمان نصب کاشی با ملات یا دوغاب استفاده گردد.

قیمت کاشی های سه بعدی

همان طور که در بالا نیز اشاره شد قیمت کاشی سه بعدی نسبت به کاشی ها و سرامیک های معمولی بالاتر است. دلیل این افزایش قیمت به روند تولید سرامیک سه بعدی برمی گردد که دارای چندین مرحله ساخت بیشتر از کاشی های معمولی است. میزان قیمت سرامیک سه بعدی براساس عواملی مانند ابعاد، کیفیت، نوع طرح و برند متفاوت است.

جمع بندی

میزان خرید کاشی و سرامیک سه بعدی امروزه افزایش یافته است. دلیل این امر، افزایش تقاضا برای خرید و نصب سرامیک سه بعدی کیفیت، میزان دوام و ظاهر زیبای این نوع کاشی است. براساس آمار فروش شرکت پارس نقش آویژه تنوع در طرح های کاشی سه بعدی به قدری بالاست که می توان گفت متناسب با هر سلیقه ای بوده و مردم امروزه ترجیح می دهند از این نوع کاشی های سه بعدی زیبا و جدید در ساختمان های خود استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *