مقالات

آموزش کاشی کاری با چسب

آموزش کاشی کاری با چسب
آموزش کاشی کاری با چسب

آموزش کاشی کاری با چسب دارای چندین نکته به نظر ساده، اما مهم است که با رعایت آن ها می توانید پس از خرید کاشی و سرامیک ، خرید چسب کاشی پرسلان  و همین طوروسایل مورد نیاز دیگر کار را شروع کنید.

از انواع کاشی و سرامیک در مکان های مختلف یک ساختمان استفاده می شود. بنابراین غیر از استحکام باید به زیبایی ظاهر انواع کاشی پرسلان کف و دیوار و یا کاشی های معمولی توجه کرد. اگر قصد دارید.

نصب کاشی مکانی از ساختمان خود را خودتان انجام دهید به شما پیشنهاد می دهیم این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

با آموزش کاشی کاری با چسب می توانید از هزینه های کاشی کاری بکاهید و دیگر نیازی به پرداخت اجرت کاشی کاری نخواهید داشت. با چسب کاشی پرسلان  به راحتی و سریع انواع کاشی پرسلان کف و دیوار را خودتان نصب کنید.

ابزارهای مورد نیاز جهت نصب کاشی

برای نصب کاشی با چسب به غیر از کاشی و چسب به وسایل بسیار دیگری نیاز خواهید داشت.

» ماله شکاف دار
» کاردک
» میکسر برای مخلوط کردن چسب پودری کاشی
» عینک ایمنی
» دستگاه برش کاشی
» خراش دهنده رنگ
» کوپلینگ های گوش
» ماسک

» سطل
» دستکش ایمنی
» مداد یا گچ برای نشانه گذاری
» متر
» اسفنج
» تراز مخصوص بنایی
» دوغاب
» شمشه

مراحل آموزش کاشی کاری با چسب

کاشی کاری با چسب دارای مراحل متعددی است. اگر به ترتیب و با نهایت دقت انجام شود نصب کاشی و سرامیک به تمیزی و بدون هیچ گونه قناسی انجام خواهد شد.

آماده سازی سطح مورد نظر، مرحله اول کاشی کاری با چسب

قبل از اقدام به شروع کار سطح مورد نظر را از لحاظ عدم وجود ترک، کثیفی و آلودگی بررسی کنید. هیچ گونه چربی بر روی سطح نباشد. سطح صاف و هموار باشد. سطح باید کاملا خشک باشد. نوع جنس سطح در کاشی کاری بسیار مهم است. مثلا برای سطوح گچ خورده یا چوبی ابتدا می بایست عملیات زیرسازی مناسب انجام شود.

اندازه گیری و تراز کردن سطح موردنظر

امروزه با استفاده از ترازهای دیجیتال سطح مورد نظر را صاف کرده و سپس اقدام به کاشی کاری می کنند. برای شروع کار سطح صافی را انتخاب کرده و تراز را در آن جا قرار می دهند. در صورت تراز بودن سطح کاشی اول را گذاشته و سپس با گچ یا مداد روی سطح را اندازه می زنند. حال با استفاده از تراز یک خط صاف بر روی سطح کشیده و علامت می زنند. شمشه را بر روی آن تنظیم کرده و تراز را بر روی شمشه قرار می دهند. حال یک کاشی را قرار داده و بالای آن را علامت می زنند.

این کار کمی وقت گیر بوده و نیازمند دقت است، اما با این روش حتی نصب کاشی در کنج های دیوار هم به صورت تراز و بسیار تمیز انجام می پذیرد.

آماده سازی چسب کاشی پرسلانی یا کاشی های مدل دیگر

به طور معمول از دو نوع چسب برای نصب کاشی استفاده می گردد. اکثر شرکت ها و یا فروشگاه های مصالح ساختمانی از جمله شرکت پارس نقش آویژه  خود غیر از فروش کاشی پرسلان کف و دیوار و یا کاشی های معمولی چسب این نوع کاشی ها را نیز ارائه می دهند.

چسب ها یا حالت خمیری دارند که برای نصب، نیازی به آماده سازی خاصی ندارند. یا اینکه به حالت پودری بوده و باید با مقدار معینی از آب مخلوط شوند. برای آماده سازی بهترین چسب که میزان چسبندگی بالایی داشته باشد بهتر است طرز تهیه چسب را از روی دستورالعمل بسته بندی چسب مطالعه کرده و سپس پودر و آب را مخلوط کنید.

این کار کمی وقت گیر بوده و نیازمند دقت است، اما با این روش حتی نصب کاشی در کنج های دیوار هم به صورت تراز و بسیار تمیز انجام می پذیرد.

برش و نصب کاشی مرحله چهارم آموزش کاشی کاری با چسب

آموزش کاشی کاری با چسب

درست است که کاشی ها به صورت بسته بندی شده خریداری می گردند، اما قبل از نصب کاشی پرسلان کف و دیوار بهتر است آن ها را تمیز کنید. اولین کاشی را از کنج دیوار دقیقا بالای خطی که با کمک شمشه کشیده شده نصب نمایید. پس از نصب اولین کاشی نصب های دیگر راحت تر خواهد بود.

در زمان پخش کردن چسب در زیر کاشی با ماله دقت کنید چسب از کناره ها بیرون نزند. به محض بیرون زدن آن را با دستمال به سرعت تمیز کنید. پس از چسباندن کاشی اطمینان حاصل کنید که کاشی به صورت محکم بر روی سطح چسبیده باشد.

زمانی که نصب کاشی در قسمت های فوقانی یک دیوار تمام می شود و کار به سمت پایین دیوار می رسد می بایست اندازه ها را با مداد بر روی پشت کاشی علامت زده و سپس اگر نیازی به برش کاشی بود، آن را برش داده و نهایتا بر روی ردیف آخر از پایین نصب کنید.

آب بندی و درزگیری در نصب کاشی

در این زمان برای تمیزتر شدن نصب کاشی می توانید از یک درزگیر سیلیکونی استفاده کنید. با آب گرفتن در آن قسمت می توانید از تمیزی و میزان مقاومت کاشی ها و سرامیک های نصب شده اطمینان حاصل کنید.

بندکشی در آموزش کاشی کاری با چسب

بندکشی مرحله بسیار مهمی در نصب کاشی است. قبل از بندکشی از تمیز بودن سطح کاشی و سرامیک ها، تمیز بودن درزها و گوشه های آن اطمینان یابید. سطح را با یک اسفنج و یا دستمال مرطوب تمیز کنید. پس از ریخته شدن و تمیز شدن دوغاب مجددا با دستمال و یا اسفنج روی سطح را تمیز کنید. دوغاب باید از روی درزهای کاشی پاک شود. یک ساعت منتظر مانده و این بار سطوح را با دستمال خشک پاک کنید. برای خشک شدن این مرحله یک شبانه روز وقت لازم است.

مرحله دوغاب کاری

پس از چند ساعت که از نصب کاشی می گذرد می بایست پودر دوغاب سیمان را در یک سطل ریخته و بر روی آن آب اضافه کنید. ملات شما از نظر غلظت باید ملات شل باشد تا به راحتی بین درزهای کاشی پرسلان کف و دیوار نفوذ کند. در برخی مواقع اگر تناسب رنگ بین کاشی و دوغاب مهم باشد به ملات دوغاب کمی رنگ اضافه می کنند.  به هر حال دوغاب را پس از مخلوط کردن بلافاصله تا قبل از اینکه سفت شود بر روی کار بریزید.

جمع بندی

430f8ea2f4efde330e804b760eb3366f

پس از خرید کاشی و سرامیک از شرکت ها و مراکز معتبر مانند شرکت پارس نقش آویژه نوبت به نصب کاشی می رسد. اگر در این زمینه اطلاعات و تجربه داشته باشید با مطالعه آموزش کاشی کاری با چسب که در این مقاله گنجانده ایم می توانید به راحتی نصب کاشی را انجام داده و بدین شکل در هزینه های مربوط به کاشی کاری ساختمان خود هم صرفه جویی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *